Avsked

Imorgon kopplar vi på vagnen och fortsätter vår resa. Vi har haft det jättebra här i Vilhelmina några dagar. Visserligen har de innehållit både regn och blåst. Men också sol. Vi har shoppat, gått promenader, fiskat, ätit god mat och bara varit.

Vår nattgäst.

Kvällsutsikt.
Imorgon blir det Stekken. Det blir Conta och jag. Övriga fortsätter till Gäddede där vi ansluter om ett par dar. Kommer nog inte att ha någon kontakt i Stekken men jag kommer förhoppningsvis kunna rapportera från Gäddede . Så ha det tills dess!

Saiva camping

Igår anlände vi till Saiva camping. Den ligger också i Vilhelmina men vid södra infarten. Anledningen till flytten var att vi anslöt till Katrin och Magnus, och den campingen har lite mer att erbjuda barnen. Även Magnus mamma är med. Hon rattar sin husbil själv. Strongt !

Middag med sjöutsikt.
Ella bestämde att hon skulle sova med mormor och morfar inatt . Så hon flyttade helt sonika in med nappar och tandborste igår kväll.
Idag tog Katrin, Lena och jag en fyrakilometers promenad runt stan. Skönt att röra på sej lite. Conta och Magnus har farit iväg på fiske till Vojmån. Skitfiske på dem!
Nu är det fika på gång, så ha det!

Kolgården

Efter några superfina och sköna dagar i bushen, har vi nu förflyttat oss ner till civilisationen igen. Kolgården är ett jättefint ställe med mycket trevliga ägare. Ingenting är omöjligt. Skulle man behöva hjälp med något så ställer de alltid upp. Vi har ju åkt hit några år nu så när vi kommer så har vi bara att säga till så får vi tex låna deras privata båt. Nu är Volgsjön ganska stor, så det har mest blivit en roddtur för nöjes skull.

Utsikt från vår plats.

Jag lovade ju lite mer bilder som jag inte kunde ladda ner sist. Så här kommer de:

Vi hade en cyklande Rumän som granne i några dar. Men det var mest packningen vi såg, själv låg han i vindskyddet och sov i två dar.

Vår midsommarstång.

Lite fisk.

Och så min fina öring på ca halvkilot . Nu ska jag sätta på lite kaffe och gå ut i solen och njuta. Så ha det!

Midsommar

Det är lite dåligt med mottagning här. Så att ladda ner bilder går inte så bra. Vi kommer att förflytta oss antingen söndag eller måndag så förhoppningsvis så blir det lite lättare då.
Vi har i alla fall haft det bra i midsommar. Vi till och med gjorde en liten midsommarstång. Sill och nubbe blev det också. Vi har fiskat också men flugfisket har inte gått så bra. Lite för lågt vatten. Däremot har vi fått fisk på drag och mask. 2 öringar och 4 harrar.
Idag var vi ute på lite sightseeing. Kollade upp lite andra fiskeställen, köpte glass osv. Nu får ni ha det så bra, så hörs vi.

Semester

Äntligen! Maj månad har varit lite kaotisk, man ska vara överallt och ingenstans. Men igår kväll kom vi iväg. Första stoppet blev Tönnebro vid halvett.

Därifrån regnade det mest hela tiden. Jag fick den äran att köra genom Sundsvall som nu för tiden mest består av vägarbeten. Det plus regn, omålade vägar och allmän dålig sikt gjorde att det sved i ögonen ordentligt. Precis innan Sundsvall for det dessutom upp ett rådjur precis framför fronten på bilen. Där hade det kunnat gå riktigt illa men någon däruppe var med oss tydligen.
Klockan 5 var vi framme i Helgum. Där finns en jättelik rastplats precis vid faxälven. Så där kröp vi till kojs .

Vaknade vid 9 och precis när jag tar i dörrhandtaget för att gå ut så är det en bil som lutar till utanför. Jag kollar och vilka står inte där om inte Janne, Ulla, Ove och Annette på väg till Grundfors. Här åker man runt 40 mil och det bara kryllar med Edsbro. Världen är liten.
Nå, vi fortsatte vår resa och stannade till på husvagnsmusee't i Dorotea. Gå in där om ni har vägarna förbi.

Här är vi i Vilhelmina. Conta bjöd på sen lunch. Jättegod mat. Men lite konstig färgsättning i lokalen. Mest varma färger i vinrött och gammelrosa, till det hade man sätt upp syrenlila gardiner! Hm.
Sen blev det Vojmån och här stannar vi några dagar. Ha det!