Frustration så ända in i.....

Just nu känner jag att jag håller på att bli tokig. Framförallt på 020 taxi och Nordea. Ja taxieländet stod det ju om i tidningen idag och tydligen hade de pratat om det i radio på eftermiddagen. Verkligheten för oss som jobbar i särskolan är att det kommer taxibilar en timme för tidigt. Det finns bilar som inte kommer alls och så de som kommer typ en timme försent. Och så ska man då ringa, blir ställd i telefonkö och så får man till svar att ingen beställning är gjord. Vi har också varit med om att föräldrar ringt och frågat vart deras barn tagit vägen, barn som i vanliga fall kommer hem ca 20 minuter efter skolans slut de kommer hem först efter en timme för att de fått åka halva kommunen runt! Samtidigt som detta ringande håller på ska vi också ta hand om barnen som efter en lång dag längtar hem. Och vi har väldigt speciella barn de vet de flesta men droppen är väl den chaufför som när han fick klart för sej vilken elev han skulle köra bara vägrade och åkte därifrån. Den stackars ungen fick vänta en timme och en kvart innan han fick åka hem!

Så får man då äntligen åka hem själv, då är bussen försenad och när den väl kommer så ska förstås den största kvinnan jag sett på länge klämma in sej bredvid mej. Och hon håller på att blippa med sin telefon hela vägen. Pust!

Efter middagen skulle jag så betala mina räkningar. Jamen HALLÅ! 1½ timme för nio räkningar! Efter varannan betalning CONNECTION ERROR - Vi har tekniska problem, men försöker lösa det så fort vi kan. Det är bara det att dom tekniska problemen fanns där igår också och förmodligen imorgon med. Tänk på den gamla goda tiden när man skickade iväg räkningarna i ett kuvert.

Ja sen har ju halva kvällen gått, tror ni det finns någon ork kvar till något annat då? Knappast!

Nej nu har jag fått skriva av mej den värsta ilskan så nu kanske jag kan sova och hoppas morgondagen blir bättre. Ha det go' vänner och hoppas ni får en bra tisdag!

Pust

Var helt däckad när jag kom hem i kväll, så det blev någon timme på soffan. Det tar ett tag innan man kommer in i rutinerna igen. Just nu känns det som om det var längesen man hade semester. Nåja imorgon är det ledig dag igen, vilken jag har sabbat lite genom att ha en tandläkartid. Roligare kan man ju ha.

Conta orkade i alla fall ta sej ut i skogen där han hittade en stor korg med kantareller + ca en halv korg med svart trumpet. Så visste han vad han skulle göra resten av kvällen.

Själv ska jag gå och lägga mej igen med en god bok, så ha det och natti, natti!

Helg tillända

Den här helgen vete sjutton vart den tog vägen. Rätt vad det var så var det söndagkväll. Lördagen gick åt dels till lite trädgårdsarbete. Vi får in såna där lianer med ganska vackra rosa blommor, men de söker sej gärna till bla vinbärsbuskarna som blir kvävda. Så det roade jag mej med att slita bort. Dels satte jag igång med höstens projekt: Jag har fått ett runt köksbord med tillhörande 4 stolar. Men de var ganska slitna, så jag ska slipa bort lacken och måla dem vita tänkte jag. Men ack så mycket krusiduller det var på stolsbenen. Det kommer att ta tid insåg jag men resultatet blir nog bra.

Idag kom Katrin över med barnen. Hon och Conta var ut och plockade svamp. Emil hade med sig Ivan bärgare (smålego) och naturligtvis försvann en bit. Olyckligare unge får man leta efter och som vi letat efter denna bit, men den bara inte finns. Det slutar väl med att mormor går och köper en ny bil.

Nu ska jag ändå dyka i sängen för att möta morgondagens vedermödor, så natti, natti på er!

Krafterna har återvänt

Efter en turbulent vecka känner jag att jag äntligen är på banan igen. Det turbulenta började väl egentligen redan förrförra fredagen med våran resa upp till Svaningen. De flesta vet väl att turbon på vår bil rasade i Harmånger klockan 12 på natten. För att göra en lång historia kort - det blev bärgare ner till Hudiksvall - hyrbil resten av veckan. Tur att man har lite försäkringar som åtminstone täcker en del.
Men sen blev Conta dålig på tisdagsnatten. Njurstensanfall visade det sej sen. Och då kände jag mej rätt ensam måste jag säga. Ingen mobiltäckning, 8 mil till Gäddede sjukstuga, 9 till Strömsunds, och det bara kryllar med björn i trakterna. Som tur var gick det över och kom inte åter förrän på torsdagen när vi åkte hem. ( efter 3 besök på akuten i Norrtälje är nu besvären borta). Hyrbilen vi fick förresten var en V70 och inte en Nissan Micra som jag var orolig att vi skulle få. Tur det för annars hade vi fått ta 2 bilar, med tanke på all packning vi hade.
För övrigt hade vi en väldigt bra vecka. Blandat väder, mellan 15 - 20 grader varmt, fint fiske men dock inga hjortron.

Vår stackars bil.
Hyrbilen och en liten del av all packning.
Fiske i Stortjärn.
Ett glas rose' vid stranden.
Färdiga att rökas.
Delikat middag.
Fika vid Slåttertjärn.

På väg hem besökte vi släktingar till Conta i Hammerdal. Och där fick vi tips om myggdressar som vi beställde. Och de har vi provat idag på vår svamp och blåbärsrunda. Suveräna!
Finns att beställa på www.skogma.se.

Nu ska jag gå och äta våfflor med nygjord blåbärssylt. Ha det!

Tillbaka till verkligheten

Det har varit lite bloggtorka sen vi kom hem från Norrland i torsdags. Ber om ursäkt för det, men det har varit och hänt så mycket de senaste dagarna så tiden och orken har inte räckt till riktigt. Och mitt i alltihopa så har man börjat jobba också. Men hav tröst go, vänner, jag ska skärpa mej inom de närmaste dagarna. Kram på er!