Krafterna har återvänt

 
Efter en turbulent vecka känner jag att jag äntligen är på banan igen. Det turbulenta började väl egentligen redan förrförra fredagen med våran resa upp till Svaningen. De flesta vet väl att turbon på vår bil rasade i Harmånger klockan 12 på natten. För att göra en lång historia kort - det blev bärgare ner till Hudiksvall - hyrbil resten av veckan. Tur att man har lite försäkringar som åtminstone täcker en del.
Men sen blev Conta dålig på tisdagsnatten. Njurstensanfall visade det sej sen. Och då kände jag mej rätt ensam måste jag säga. Ingen mobiltäckning, 8 mil till Gäddede sjukstuga, 9 till Strömsunds, och det bara kryllar med björn i trakterna. Som tur var gick det över och kom inte åter förrän på torsdagen när vi åkte hem. ( efter 3 besök på akuten i Norrtälje är nu besvären borta). Hyrbilen vi fick förresten var en V70 och inte en Nissan Micra som jag var orolig att vi skulle få. Tur det för annars hade vi fått ta 2 bilar, med tanke på all packning vi hade.
För övrigt hade vi en väldigt bra vecka. Blandat väder, mellan 15 - 20 grader varmt, fint fiske men dock inga hjortron.
 
Vår stackars bil.
Hyrbilen och en liten del av all packning.
Fiske i Stortjärn.
Ett glas rose' vid stranden.
Färdiga att rökas.
Delikat middag.
Fika vid Slåttertjärn.
 
På väg hem besökte vi släktingar till Conta i Hammerdal. Och där fick vi tips om myggdressar som vi beställde. Och de har vi provat idag på vår svamp och blåbärsrunda. Suveräna!
Finns att beställa på www.skogma.se.
 
Nu ska jag gå och äta våfflor med nygjord blåbärssylt. Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0