Helg tillända

 
Den här helgen vete sjutton vart den tog vägen. Rätt vad det var så var det söndagkväll. Lördagen gick åt dels till lite trädgårdsarbete. Vi får in såna där lianer med ganska vackra rosa blommor, men de söker sej gärna till bla vinbärsbuskarna som blir kvävda. Så det roade jag mej med att slita bort. Dels satte jag igång med höstens projekt: Jag har fått ett runt köksbord med tillhörande 4 stolar. Men de var ganska slitna, så jag ska slipa bort lacken och måla dem vita tänkte jag. Men ack så mycket krusiduller det var på stolsbenen. Det kommer att ta tid insåg jag men resultatet blir nog bra.
 
Idag kom Katrin över med barnen. Hon och Conta var ut och plockade svamp. Emil hade med sig Ivan bärgare (smålego) och naturligtvis försvann en bit. Olyckligare unge får man leta efter och som vi letat efter denna bit, men den bara inte finns. Det slutar väl med att mormor går och köper en ny bil.
 
Nu ska jag ändå dyka i sängen för att möta morgondagens vedermödor, så natti, natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0