Måste och behöva

Är nu hemma för tredje dagen med envis förkylning. Och det är då man upptäcker allt skrot hemma, och framförallt alla dammråttor. Det är då man ska tänka: måste jag göra något åt detta nu? Nej jag är sjuk, men jag skulle behöva göra det. Jovisst så gör jag det när jag är frisk igen. Och jag lovar att när den dagen kommer så åker dammsugaren fram utan att jag känner MÅSTE. För då känner jag för att göra det. Pigg, glad och frisk.
Att byta måste mot behöva har jag tränat på sen i julas då min kloka dotter var hemma och gav en massa positiv energi. Och en massa andra bra tips. Och jag tycker faktiskt att livet blev lättare. Man blir gladare och kan dela med sej av den glädjen. Så tänk positivt vänner, då gör det inget att snön vräker ner. Förr eller senare blir det en vår.
Nu ska jag slänga mej i soffan med min stickning och det har jag inte ett dugg dåligt samvete för. Lyssna på kroppen.
Ha det go' vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0