Trevlig helg

Ja det har vi faktiskt haft. Igår kom mamma, CarlOve och Ingrid hit, för att fira Johan och Ella i efterhand. Tove och Conta fixade tårtorna.

Hann inte ta bild innan folk började skära i den. Det var i alla fall en kyckling och bacontårta. Supergod. Lite kul med något annat än räkor också.

Till kaffet blev det blåbärschwartswald.

Till barnen som inte gillar smörgåstårta blev det plättar med jordgubbar och grädde.
 
Imorse fick jag ett ryck och tog en långpromenad och bland de första jag mötte var den här gynnaren.

Jag kom ganska nära faktiskt, fast man inte får den uppfattningen av bilden.
 
Sen fick jag nästa ryck och åkte upp till vävlokalen.

Detta ska bli en sjal. Första timmen fick jag dock ägna mej åt att väva baklänges, eftersom jag klantat till mej, men nu ska det nog bli bra.
 
Förutom hagelskuren igår så har det ju faktiskt varit kanonväder i helgen. Bra för batterierna. Så nu laddar vi för morgondagen. Ha det go' vänner.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0