Sagan om Saaben

 
Efter drygt en månad på verkstad fick vi hem våran bil. Det finns inga fel sas det. Jaha det kändes ju tryggt och bra. Vi vet ju vad som hände i Harmånger, vi var två och ingen av oss lider av inbillningssjuka vad jag vet. I vilket fall, Conta tordes i alla fall inte ta den till Norrtälje idag. Men ikväll bestämde han i alla fall att köra tur och retur till Knutby. Kollade oljan när han åkte. När han kom hem stod jag på vägen och kollade hur det såg ut från avgasröret. Och visst f-n kom det blårök. Vi kollade oljan igen och det hade sjunkit. Då startade jag bilen igen och trampade på gasen ganska hårt - jag lovar jag hade kunnat förgifta ett par stycken. Luktade som den gjorde det också. Hur svårt kan det va?
 
Just nu är jag ganska upprörd så jag tror jag tar en promenad. Vem vet det kanske är lika bra att ligga i hårdträning för gå lär vi ju få göra den närmsta tiden. Vi kan ju inte låna Katrin och Magnus bil i all evighet heller. Blääää!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0