En mycket trevlig helg

 
Helgen började med att när jag kom hem från jobbet i fredags så stod middagen på bordet. Ett klart plus. Vi fick en bf-kväll. På lördagen kom Johan och Katrin med familj. Vi åt fisksoppa gjord på bla Katrins jätteöring som hon fick i Gäddede. En röding slank det i också. Efter detta blev det kräftor, både svenska och kinesiska. Emil och Ella åt kräftor så det nästan sprutade ur öronen på dem. Till efterrätt serverades sen mammas specialkladdkaka med vispgrädde. Jag lovar ingen gick hungrig härifrån. Tove var ute och festade med mina jobbarkompisar på Ålandsbåten. Katrin och Magnus plockade upp henne i Norrtälje när de åkte hem så hon fick sova i Harka i natt.
 
Det betydde att jag åkte och hämtade henne idag och vi hamnade på en oplanerad shoppingtur. Det började med att Tove ville ha valnötter och slutade med att jag kom hem med en elvisp (vår kan börja brinna närsomhelst tror jag, låter i alla fall som ett tröskverk), ett par jeans, en t-shirt och en kofta.
När vi kom hem tog vi en långpromenad och efter detta middag. En som sagt mycket trevlig helg. Vi hoppas att veckan blir lika bra. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0