Tiden

Vart tog den vägen kan man undra? Denna vecka har det varit fullt upp...igen. Väveriet har jag inte varit till sen i början på maj. Snart skickar dom väl ut en efterlysning på mej. Men inför sommaren är det ganska mycket att göra på jobbet. Sommarschema och raggning av vikarier tex. Och det är ju inte så att man stänger av det klockan 4 och går hem precis. Det surrar runt i huvudet hela tiden.
Sen har jag inte varit helt ok sen jag var sjuk. Kom på att det förmodligen är pollen som spökar. De senaste åren har jag märkt att jag alltid är lite småsnörvlig den här tiden. Men i år är det värre än vanligt och så fruktansvärt trött. Men idag har jag fixat medicin, nu får det vara nog.

Annars har vi varit barnvakt i helgen. Katrin och Magnus var på 30 årskalas i bygdegården, så de sov också över. Dessutom hämtade Conta Tove och två kompisar till henne i Norrtälje i natt. Så både hus, Toves hus och husvagnen fylldes. I morse tog jag morgonpasset med ungarna, men sen när alla kvicknat till + att även Johan hittade hit så blev jag så uppvaktad på mors dag. Nästan så man fick en liten tår i ögat.
Mindre kul var det ju att Katrin ringde senare på em. och berättade att Ella spytt ner bilen 3 gånger på vägen hem. Gissa vem som var min sängkompis i natt? Så nu är det bara att proppa i sej vitpepparkorn.

Ikväll åkte Conta och jag upp till mamma och fikade. Man kan svära över Ronöholmsvägen övriga årstider, men inte den här tiden på året. Det är så vackert att åka den med alla syrener, vitsippor, gullvivor, äppelträd och liljekonvaljer som blommar.

Nåväl, imorgon stundar en ny dag så det är väl bara att gå och lägga sej. Ha det så bra go' vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0