Förlåt så himla mycket...

......men jag har faktiskt inte haft tid att blogga. Men jag ska försöka sammanfatta så gott jag kan. Vävkurs i torsdags förstås. Solvningen går framåt men det är ett himlans räknande. Så man är ganska otrevlig och svarar knappt på tilltal.
Fint väder har vi haft också. Det är så himla skönt. man blir genast lite piggare.

Turbo sitter och solar på Toves veranda.

I fredags kväll var det pub som gällde. Jättetrevligt, med darttävling, mackor och trevligt folk. Den 13 april är det dags igen, så kom och umgås då.

I lördags tog Ingrid, mamma, Tove och jag en tripp till Thuns. Jag skulle egentligen bara med som sällskap men ack vad det sket sej. En fin vårjacka, en t-shirt, en ordentlig bh och en nästan tom plånbok blev resultatet. Vi hade i alla fall trevligt.

I söndags var vi barnvakt. Katrin och Magnus ska renovera sitt badrum så de var in till Uppsala och handlade grejor till det. (Vad sugen man blir på att vi också ska sätta igång.)

Här blev det korvgrillning.

Och lek i snön.

Tove-stackarn blev sjuk i måndags med hög feber och ont i kroppen + ont i örat. Så i tisdags blev det besök hos de berömda husläkarna. Man vet inte om man ska skratta eller gråta. I vilket fall så efter den sedvanliga väntan kommer en läkare och hämtar henne i väntrummet, presenterar sej inte och efter 2 minuter är han klar och Tove står som ett frågetecken med ett recept på pencillin och råd att köpa revaxör. Till saken hör att om man har öroninflammation ska man absolut inte använda revaxör. Det slutade med att hon fick ringa sjukvårdsupplysningen när hon kom hem, där hon fick prata med en jättetrevlig sköterska som tog sej tid att prata nästan 20 minuter. Slutet gott, allting gott, men nu byter vi husläkare för det här var droppen.


Jag vet inte om ni ser det, men den här bilden tog jag i en trädgård i Rimbo idag på krokus. Den bästa tiden på året är här! Ha det nu så gott go' vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0