Sen sist

Jaha, någon picknick i torsdags blev det inte. Den liksom flöt bort kan man säga. Men vi tog en tripp till Thuns istället. Betydligt dyrare blev det förstås. Och som vanligt hittade jag mer till andra än till mej själv, men det gör inget så länge alla är nöjda och glada.

I fredags natt var jag chaufför. Hämtade Tove på club 12. Jisses så många studenter...och poliser. 1000 biljetter var sålda, förstår inte riktigt hur man kan trycka in så många på det lilla placet.

I lördags åkte Tove, Katrin, barnen och jag upp till mamma och fikade. Eller som Ella sa: mommo Tertin och Caltove. Hon har så mycket fina blommor min mamma, förstår inte riktigt hur hon bär sej åt. Bl a hade hon en Clivia som var full med blom. Hon kanske har ett annat språk när hon pratar med dom än vad jag har.

Katrin har tipsat mej om en blogg som heter Monas universum och när man läser den får man sej ett gott skratt vill jag lova. Bl a är det tydligen hon som sköter gräsklippningen i den familjen. Men för en gångs skull så skulle hennes man göra det och lyckades meja ner hennes rabarber till molekyler. Det var inte lika kul när jag upptäckte idag att jag saknar några pioner och som jag såg var på gång för några dagar sen. Och jag har inte klippt gräsmattan ännu i år. Så vem ???????

Lite handarbete har jag hunnit med i helgen också. En kollega ska bli mormor här framöver.

Och det är klart att ungen ska ha ett par converse!

Imorgon har vi skolavslutning med allt vad det innebär. Göra tårta och umgås med föräldrar, så nu går jag och knyter mej. Kan bli grinig annars. Ha det go' vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0