Lillskruttan.....

...har tagit körkort! Det ni, nu är vi nog utan bil Conta och jag. Men allvarligt talat så skönt att det gick vägen, det är hon värd. Men om jag nu får skryta lite så tycker jag att jag har väldigt duktiga barn. (fast det tycker väl alla i och för sej) Sen slog mej tanken att om jag nu har så väldigt duktiga barn så måste ju jag vara väldigt duktig jag också, som har uppfostrat dem menar jag. Nåja, Conta har väl varit med på ett hörn han också. Bra för självförtroendet att tänka så tror jag.

Stackars Conta mår inte så bra han. Hostar så man tror att lungorna ska hoppa ut genom öronen när som helst. Inte får han sova heller. Tur att det är sista jobbveckan för honom så att han hinner vila upp sej till semestern.

Själv så har jag bara fem jobbardagar kvar. Yeees, ska bli så skönt att vara ledig ett tag. Men som vanligt ligger jag efter med en massa saker som måste bli klara innan vi åker. Dels en massa trädgårdsjobb och så finns där lite ved kvar att kasta in. Rackarn's regn och ställa till det. Och sen måste jag gå igenom husvagnen. Tror jag ska börja skriva en lista faktiskt. Alltid är det något man glömmer. Visserligen brukar det ordna sej. Men det var nära att det gick åt h-vete en gång. Det var på den tiden vi hade bråttom att komma upp till Storuman, så att vi var där helst någon dag innan midsommar. Och då blev det så att när jag kom hem från jobbet fick jag i bästa fall en kopp kaffe och sen var det bara att tuta och köra. Den här gången hann vi till Unungehöjden när jag kom på att plånboken låg kvar i jobbväskan. Det var bara att vända och se glad ut. Tur att vi inte hunnit till typ Gävle eller ännu längre.

Nej, nu har klockan blivit för mycket i kväll igen. Natti, natti och ha en bra onsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0