Väntan

Sitter i husvagnen på campingen i Gäddede och väntar på att resten av min älskade familj ska ansluta. Johan är ju redan med oss. Tyvärr har både Katrin och Magnus 3 abonnemang och häruppe är det bara telia som fungerar så vi har inte haft någon kontakt sen igår då de passerade Hudiksvall. Jag vet att de planerade att övernatta i Ramsele, så de bör dyka upp om ett par timmar.
 
Campingen i Gäddede, vad ska man säga om den? Många holländare och norrmän. Och norrmännen hör inte till de mest tystlåtna precis. Har stött på fenomenet förut och det är partaj så det räcker. Inte kul när man försöker sova. Holländarna däremot är oftast medelålders och tystlåtna. Åker omkring i de mest märkliga husvagnar också. Nej, jag föredrar att stå ute i bushen faktiskt med naturen som närmaste granne.
Eftersom vi oftast står vid vattendrag så är det inget problem med disk, tvätt och hygien. Gasol har vi också så är vattnet så kallt som i Gaustaån ( ca +3) är det bara att värma på spisen.
 
Vädret då? Jo just nu duggregnar det men annars har det varit blandad kompott. Igår var det riktigt varmt, typ 25+. Men jag gillar när det är mellan 15-20 grader. Då orkar man fortfarande röra på sej. Någon soldyrkare har man väl aldrig varit direkt.
 
Bilder från vår resa får anstå tills vi kommer hem. Vi har Contas lilla blå dator ( även kallad segobert) med oss och den får man inte göra för avancerade saker med, då kan man lika gärna vänta tills man kommer hem. Fortare än så går det inte.
 
Nu ska jag ta en liten promenad och titta om jag hittar några ungar efter vägen. Vi hörs och ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0