Semester och sniglar

 
Läste i Norrtäljetidningen i dag om damen med barnbarn som dödade ca 380 sniglar per dag och tyckte de var helt nedlusade med sniglar. Jag säger bara det - välkommen hem till oss ! Sen vi kom hem i söndags har jag tagit mellan 500 - 600 sniglar/dag. Det kallar jag nedlusning. Bra var ändå att få veta att de inte lägger äggen förrän på sensommaren. Då finns det lite mera hopp.
 
Igår skrev jag ju om vårat stopp vid Vojmån. Idag tänkte jag berätta hur det var när vi skulle ta oss därifrån till Storuman. När vi hade ca 1½ mil kvar till Uman blev det totalstopp på vägen. En tankbil hade vält och trafiken stoppades i båda riktningarna. Vi hade bilar både framför oss och bakom oss. Men sicken tur att vi stod precis vid en liten grusväg, och sicken tur att man har en man som kan backa med små marginaler trots att husvagnen sitter på. Det blev till att vända och ta en liten omväg på ca 5 - 6 mil, GRUSVÄG.
Till saken hör att vi tänkt tanka i Uman så vi hade inte så mycket soppa i tanken precis. Hjärtat satt i halsgropen ska jag säga. Dessutom regnade det.
Så här fint var vårt ekipage när vi kom fram.
 
Nåväl, fram kom vi men blev kvar där ett dygn längre än vi tänkt för det tog två dygn för räddningstjänsten att få bort tankbilen. De fick ta till experthjälp från Stenungssund.
Så här vackert var det på himlen en sen kväll i Avasund.
Johan klarade inte av att köra omkring i en skitig bil.
Fina fisken !
 
Efter Storuman åkte vi till Grundfors och hälsade på Janne och Ulla, men det berättar jag om i morgon. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0