Oj, oj, oj.....

.........vad det tog emot att börja jobba igen. Helt slut på kvällarna. Det märkliga är att när det är dax att gå och lägga sej, DÅ är fru Pettersson pigg. Och så ligger jag och löser korsord eller läser hur länge som helst. Snacka om ond cirkel. Ikväll är det ju dessutom så varmt ute så man har ingen som helst lust att sova.
 
Ja ja, men jag ska i alla fall fortsätta att berätta om vår resa: Vi kom till Gäddede vilket känns som en nödvändighet efter några dar i bushen. Det finns ingen dusch som är så skön där efter att ha levt stenåldersliv ett tag. Dessutom är det väldigt praktiskt att passa på att låna tvättmaskinen. I år hade vi dessutom stämt träff med Katrin och Magnus där. Så efter 2 veckor fick jag äntligen pussa på mina barnbarn. Och mina andra ungar naturligtvis. Tove åkte med dem upp. Trevligt att ha hela familjen samlad.
Bustrollet, herself.
Storfiskar'n
Vårat taikonläger där fiskedoningarna ordnas. Killarna for ut för några timmars fiske från båt. Det roliga var att Katrin och Tove gick bort till en liten udde och kom hem efter 20 minuter med den här:
Öring på 1,6 kg. Ni skulle sett killarnas miner. Dessutom upptagen med ett vanligt metspö. Tove höll på att ramla i sjön när hon skulle håva in och slå ihjäl den.
 
Ja det var Gäddede det. Sen for vi vidare till Strömsund, där Magnus föräldrar anslöt. Efter en natt där (jag lovar att den campingen står man bara en natt på) så skildes våra vägar. Johan och Tove åkte hem, Katrin och Magnus + hans föräldrar for mot Dorotea och själva styrde vi kosan mot Aspåsnäset och Nisse.
 
Nu mina vänner är jag tvungen att gå och lägga mej annars blir jag ingen bra fröken imorgon, så ha det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0