Ledig dag

 
Ja, det behövde jag men den blev ju inte mindre hektisk för det. Conta och jag åkte in till Norrtälje för att handla till nästa vecka. Vi åker till Svaningen tidigt lördag morgon, typ vid tre hotar min man med och stannar till slutet på nästa vecka. Med tanke på att det inte finns någon el där utan bara ett litet gasoldrivet kylskåp får man tänka till litet. Ute på gården finns en nedgrävd cementring med frigolitisolerat lock där man kan lägga ner de kylvaror man inte fått plats med inne.
Utekylskåpet.
Här ska vi bo.
 
Nåja, vi hann med ett besök i Harka också och pussa på barnbarnen. Ella tyckte mormor kunde stanna hos henne och bo där. När vi kom hem kastade vi oss ut i svampskogen och vi gick inte lottlösa därifrån precis.
Kvällen har ägnats åt packning. Det som bekymrar oss mest nu är om chefsmecken hinner få färdigt vår bil. Får han inte det måste vi låna Katrin och Magnus lilla Fiesta. Vet ni hur mycket packning som ska in? Det är mat för en vecka (och då räknar vi med minst ett par fiskmiddagar) 2 trunkar kläder, hygienartiklar, ett antal fiskespön, 2 ryggsäckar, sittunderlag, ankare, 2 vadarstövlar, bärhinkar, sovsäckar, lite dryckjom, halster, skor och stövlar. Vet ni hur stor en Fiesta är? Tur att man gillar pussel.
Som ni kanske räknat ut finns det ingen mobiltäckning, så mej hör ni inte av på en vecka nu. Men vem vet då kanske jag kan visa kort på någon björn eller så. Vi får se och till dess - Ha det så bra gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0