Förlåt..................

 
....för att jag inte skrev igår, men vi fick ett kärt besök och kvällen bara rann iväg. Men innan dess var Tove och jag till Norrtan och hade en helmysig dag. Vi var in i alla möjliga affärer och kikade. Hittade en jättesöt tunika som jag inte kunde låta bli. Sen bjöd Tove mej på fika på Pelikanen. Kanondag.
Idag har vi varit till Rimbo för jag skulle klippa mej. Tove hängde med för hon vill passa på att köra med manuell växel så mycket som möjligt nu när vi lånat Katrin och Magnus bil.
På eftermiddagen tog Conta och jag en svamppromenad som så många andra verkar göra nu också. Och, jo vi hittade, men mycket smått än så länge så de fick stå kvar. Så får man hoppas att ingen annan hinner före att plocka dem när det är dags. Conta gjorde en underbar soppa på dem vi tog till middag. Smaskens värre.
 
Så fortsätter jag min reseskildring då: Från Storuman åkte vi och hälsade på Janne och Ulla. Vi stannade först i Vilhelmina och handlade.
Vid parkeringen ligger en gammal grund från en kyrka. Den var som ni ser byggd i ett kors. Kommer tyvärr inte ihåg från vilket århundrade den var, men gammal är den.
Vi passerade Malgomajsjön.
En av mardrömmarna på denna resa: Fatmomakkebacken. 10% uppförslut, nypålagt rullgrus, vill inte möta någon där. Lång som ett as är den också för bakom kurvan långt därframme så fortsätter den nämligen. Hua!
Utsikt över Gikasjön.
Uppe på fjället bakom stugan.
Sushi på norrlandsvis med röding.
Efter ett par dagar med fiske, promenader och trevligt sällskap bar det av nedåt i samma galna backe igen.
Därefter åkte vi till en annan av våra höjdpunkter, men det får ni veta mera om sen. Ha det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0