Smått och Gott + lite bilder

Jag skaffade en androidtelefon för ett tag sen och om ni visste hur krångligt det är att lägga in bilder från den till datorn. Tom Tove har lite problem, vilket i och för sig är en tröst för mig. Men nu kommer projekten jag gjorde i helgen i alla fall.

Den lille filten

och de tjusiga sockorna.

Nog om detta. I går var jag hemma från jobbet. Vaknade klockan 5 med en blixtrande huvudvärk + lite illamående, alltså lite migränvarning. Inte ofta jag får det men det händer någon gång om året. Det var bara att ringa jobbet, ta ett par alvedon och krypa ner i sängen igen och faktiskt efter ett par timmars sömn så släppte det. Så idag blev det Rimbo igen.
Annars börjar vi längta väldigt efter Thailandsresenärerna. Som Tove sa igår: det är väldigt tyst och lugnt här, för lugnt. Men vi får hålla oss till söndag. Tyvärr kommer de ganska sent så något längre mingel lär det inte bli.

Ikväll tittade jag på Uppdrag Granskning. Blev man upprörd eller? De hade tittat närmare på taxi och då främst Taxi Kurir och 020taxi och då deras färdtjänstskörningar (i Göteborg). Det var taxichaufförer tex 10 stycken som delade på 1 taxileg och det gick jättebra för de såg ju ungefär likadana ut.Det var någon chaufför som pucklat på en äldre man. Det var chaufförer som förgripit sej på funktionshindrade tjejer, blivit anmälda, som tur var så kunde några tala om vad som hänt för sina föräldrar. De blev polisanmälda och anmälda till taxibolaget, någon blev dömd. Och likförbannat kunde de fortsätta köra fast med andra barn. I något fall förgrep sej en chaufför på en annan funktionshindrad tjej igen. Och kommunen skyller på transportstyrelsen som skyller på taxibolagen och så vidare. Detta var tyvärr inte unikt för Göteborg utan det förekommer lite här och där i landet. Från 1 februari är det dom bolagen som ska köra våra barn i Norrtälje kommun!
I somras när Tove åkte till Löwenströmska åkte hon med Roslagstaxi på morgonen. Alltid trevliga chaufförer som hon hade många givande samtal med. När hon skulle hem därifrån var det oftast 020taxi och minst 2-3 gånger i veckan råkade hon ut för otrevliga förare. För det mesta var de förbannade för att hon bodde i Edsbro och att det var så långt ( ca 7 mil) och att det var så svårt att hitta bla, bla. Men hallå, hur svårt kan det vara att ställa in gps:en utanför Stockholm? Men ändock kan jag tänka nu efter att ha sett detta program, vilken tur att det bara var käften som gick på dom. Sen fanns det naturligtvis trevliga chaufförer bland dom också. Men, men nu har jag fått skriva av mej värsta ilskan så nu kanske jag kan sova också. Ha det så bra kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0