Lördagskväll i Valla

Tove sitter i vardagsrummet och spelar Zelda efter att först ha bjudit oss på en delikat middag. Rotfruktsgratäng med kyckling och rödvinssås. Mums. Conta sitter i köket och spelar dragspel och här sitter jag och kan inget annat. Skämt åsido, det kan jag visst det. Jag håller på att virka en pläd, men jag fick kramp i tummen så jag måste ta en paus.
Vilket busväder det är ute. Tove övningskörde Katrin och Magnus bil upp till Hallsta mitt på dan, men de hade faktiskt saltat, annars blir man ju lite orolig. På eftermiddagen tog Conta och jag en promenad upp till bygdegården och på vissa ställen höll man ju på att blåsa bort. Men det var skönt att få röra på sej ändå.
Nu tror jag att jag ska spöa upp herrskapet i kille, så ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0