Gråa dag

Riktigt gråväder idag. Sen blev den ju inte mindre grå för att vi gick på begravning. Conta var tvungen att åka in och ta första lektionen. Jag har nog knappt sett ett snabbare ombyte när han kom hem. 3 minuter tog det att slänga på sej skjorta, kostym och slips, sen var det bara iväg igen.

Måste ändå berätta att jag träffade två pantertanter. Den ena är väl ca 1.45 hög och 91 år gammal men vid full vigör. Den andra räknade jag ut är ca 83 år också helt klar. Hon har bl.a cyklat vätternrundan 5 gånger och åkt vasaloppet 5 gånger och det är inte så många år sedan. Blir man impad, eller? Visste man att man fick ha förståndet i behåll skulle jag också vilja bli sån. (får kanske sluta röka då, kanske) Men det är så roligt att prata med såna människor för de har så mycket att berätta. Och många historier känner jag igen för att pappa berättade dem.

Nu fick jag lite hjälp här att skriva. Vår buskatt Turbo är aldrig så kelen och tillgiven som när man sitter vid datorn. Hmmmm.


På bilden är han inte så gammal. Numera är det en väldigt storväxt katt, inte tjock men storväxt och kraftig. Häromdagen kom han och mötte mej när jag klev av bussen och jag lovar, han galopperar - åtminstone låter det så. Nej, nu börjar det bli jobbigt med skrivassistent så vi hörs, go' vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0