Besviken

Idag blev jag jättebesviken på människor jag trodde stod för det goda och för rättvisa här i världen. Så var tydligen inte fallet. Vi kan säga så här utan att jag hänger ut någon: En människa gör ett par misstag i sin ungdom (ganska allvarliga) men reder så småningom upp det och försöker passa in i svensson-livet. Då börjar dessa rättrådiga personer att sprida ut illvilliga rykten utan att ta reda på fakta. Man slår helt enkelt undan benen på någon som försöker göra rätt. Man säger ja, ja har man gjort det en gång så kan det hända igen. Usch säger jag för förståsigpåare och viktigpettrar som inte kan ge någon en andra chans. Framförallt när det var några år sen misstagen begicks.

Annars har min dag varit toppen. Allt har gått som smort kan man säga. Nu ska jag slå mej ner framför tv:n med dotran och koppla av en stund innan läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0