Kallt

När jag gick upp imorse var det -21 ute. Hutter! Nu tänker ni att det gör väl inget, du är ju ledig på torsdagar. Förvisso, men jag råkade ha en klipptid i Rimbo halv nio, så det var bara att masa sej ner till busshållplatsen det. Och bussen var 5 minuter sen och jag lovar att det var långa minuter. Men nu är jag i alla fall fin i håret igen. Unnade mej faktiskt en kopp kaffe på Cissis också.

Väl hemma igen var det storstädning som gällde. Och som grädde på moset även snöskottning. Men får jag bara göra allt i min takt och i min ordning så går det så bra. Har jag dessutom ingen som springer ivägen heller, ännu bättre. Man kommer faktiskt på många bra ideer när man får fnula själv.

Nu ikväll så skolkar jag från vävningen, hade ingen lust att gå ut i kylan igen. Hittade en god bok istället, så den tänker jag återgå till nu. Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0