Bra dag

Idag var det verkligen toppenväder. 4+ mitt på dagen och sol. Wonderful, fast man blev lite blöt om fötterna. Får skylla mej själv som tog fel skor imorse.

Dagen har varit bra på flera sätt. Om två veckor får jag äntligen nytt schema, så istället för att börja 7.30 fyra dar i veckan har den tiden minskats till två och istället har jag fått två morgnar där jag börjar 9.30. Visserligen får jag jobba till 17.30 de dagarna, men det gör inget. Jag har så lång startstrecka på morgnarna så det ska bli jätteskönt att slippa stressa. Sen har det också andra fördelar men de kan jag inte skriva om här. (sekretess) Det känns i alla fall kul att jobba igen.

En annan kul grej idag var att jag pratade med både Emil och Ella på telefonen när jag satt på bussen hem. Det är en upplevelse. Lillskruttan berättade att hon vispat grädde till semlorna, fast mamma fick förstås tolka lite. Men vilka pratkvarnar! Jättekul tycker jag.

Ikväll har vi varit hundvakt till Midget. Gosehunden! En liten promenad tog vi, men det var svårt att veta vart man skulle gå för det hade blivit lite halkit och den mannen vet hur han ska dra, men vi kom hem helskinnade.

Nu blir det sängen. Hoppas morgondagen blir lika bra. Natti, natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0