Vinter

Finns det något mer deprimerande än vinter i april? Det tycker inte jag. Kanske därför jag fick ischias...vem vet. Var i alla fall hemma från jobbet i fredags, för när man knappt kan sätta sej på toan utan att skrika högt då är det bäst att hålla sej undan och kvida i fred. Nåja, som ett brev på posten kom då också en förkylning. Typiskt när helgen är fullspäckad. Hade våra barnbarn lördag till söndag + att jag lovat ställa upp i bygdegården på påskpysslet. Tur att Ella tyckte att det bara var morfar som dög till allt, framförallt till blöjbytena.

Tove var som tur också med och assisterade.

Emil älskar husvagnen och jag hade lovat att vi skulle sova där. Vem sjutton hade trott att det skulle vara -7 ute. Men har man lovat så har man. Med 16+ inne och alla täcken, filtar och strumpor på fötterna så sov vi ända till halv åtta på morgonen. Ella och morfar höll sig dock inne i huset.

Vi spelade spökspelet.

Emil vägrade äta middag någon annanstans än i husvagnen.

Vi skjutsade hem barnen igår eftermiddag, och blev bjudna på delikat middag. Vi hade underhållning hela vägen dit av Ella som sjöng bä bä vita lamm i alla möjliga varianter. Och så fick vi äntligen se deras nya badrum. Blev man avundsjuk eller?? Katrin har lovat lägga ut bilder så vill man se dem kan man gå in på www.katrinpslilla.blogg.se.

Ja och så är det måndag idag och ischiasen har flyttat sej upp i huvet. Förkyld, huvudvärk och förmodligen bihåleinflammation. Så nu kryper jag ner i sängen igen och drömmer om badrum. Ha det!

Kommentarer
Postat av: annette.helgesson

Hej Berit!!

Hoppnas du snart blir bättre, så krya på dej ;)

Kram Annette H.

2012-04-02 @ 18:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0