Mysdag

Som ni vet så arbetar ju jag med ganska komplicerade barn, vilket kan vara ack så intressant och med utmaningar varje dag. Då är det så himla skönt att ibland få umgås med lite mer okomplicerade ungar också. Och det har jag gjort idag. Jag tog bussen in till Norrtälje imorse och mötte upp Katrin och ungarna. Emil och Katrin skulle ha en egen dag, så då fick jag låna med mej Ella hem. Bara att åka buss är ju ett äventyr.

Man kan ju alltid försöka pilla upp bältet om inget annat. Sen kan man sjunga bä bä vita lamm också högt så att alla hör ordentligt. Och gärna sjuttiotvå gånger så man kan vara säker på att ingen missat texten. Men det fina i kråksången är att när det gäller barnbarn så gör det inget. Man reagerade förmodligen på ett annat sätt när det gällde ens egna barn. Eller så har man lärt sej något genom åren.

Sen bara måste man ju tala om för morfar hur man gör när man byter däck. Så att det går rätt till menar jag.

Efter det blev fröken så slut så hon somnade sittandes i soffan.

På eftermiddagen blev det en liten promenad bl.a. Sen kom Katrin och Emil lagom till middagen och Ella blev så glad när hon fick se brorsan. Det är nämligen hennes Emil talade hon om.

Efter detta och lite vävkurs ikväll är jag ganska mör nu. Så det får bli sängen. Natti, natti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0