Intensiv och för kort...

...var denna helg. Var inte hemma förrän sex i fredags kväll. Conta åkte upp till puben och styrde upp dartkastningen, medans jag pustade ut framför tv:n och lets dance. För övrigt tycker jag att helt fel par åkte ut.
Igår kom Katrin och barnen för att sova kvar här. Även Johan kom hem. Det var ju ett himla busväder så Katrin hade varit på väg ner i diket ett antal gånger. Läskigt. När hon stannade på vår parkering sa Emil nåt i stil med: Hurra mamma, du klara't.
Mitt på dagen åkte alla utom Ella och jag till Sättraby bygdegård för att titta och köra på Pelles bilbana. Mycket uppskattat. Därefter tog de en fika på Drömkåken, dit jag fortfarande inte har kommit. Ella och jag åkte upp till våran bygdegård och vårstädning. Så värst många som krattade var det ju inte. Men vi fick lite gjort inne i alla fall. Karin och jag inventerade köket. Hmm, inte så lätt att räkna tallrikar när Ella stod bredvid och räknade hon också. Sen tog vi det lite lugnt på eftermiddagen.

Emil är helt inne i en film på datorn.

Lilla fröken Berg tog det väl inte så lugnt. Tyckte det var en bra ide´att slita av sig alla kläder, hälla ut alla legobitar och själv sätta sej i lådan.

Bror och syster spelar wii-spel.

Vi fick också besök i trädgården.

Mina fina ungar. Här var det kortspel som gällde.

Katrin, Johan och Emil sov i husvagnen, medans Ella fick sova inne hos oss. Katrin påstår att fröken vaknar på nätterna och vill ha välling och att hon vaknar, typ halvsex. Men jag vet inte jag, visserligen vaknade hon en gång och var ledsen, men somnade snabbt om. Sen sov hon till strax efter åtta imorse. Ca 12 timmar, inte så illa.
Det blev ju kanonväder idag men ack så slaskigt. Vi hittade i alla fall en plätt där det var relativt torrt. Där tittade vi på myror och kastade kottar m.m.

Ja och så vips var helgen slut. Så nu är det bara att dyka i säng och ladda för morgondagen. Hoppas ni får en bra måndag så hörs vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0