Julafton

Mellan 11 och 12 anlände våra gäster. Sammanlagt var vi 18 personer + 2 katter och 1 hund som träffades för att äta jullunch. Det var mamma och Carl-Ove, syster och bror med familjer. I år kom även Katrin och Magnus med, de brukar köra varannan jul med oss och varannan med Magnus föräldrar. Mycket klokt för jag kommer ihåg hur Conta och jag gjorde, det var först jullunch hos mina föräldrar och sen julmiddag hos hans föräldrar. Ett och annat gallstensanfall fick man på köpet.

Idag åt vi också gott.

Så imorgon får det faktiskt bli en långpromenad. Framåt eftermiddagen fick vi celebert besök av en rödklädd man.

Ella var inte imponerad utan tog skydd hos Ingrid, men Emil han tyckte tomten var en hyvens kille så han fick till och med en kram innan han försvann till nästa ställe.
När släkten försvunnit hem till sitt så visade det sej att tomten faktiskt lämnat kvar lite paket bara till vår familj. Så mera paketöppning, lite smörgås och Karl-Bertil Jonsson. Därefter åkte familjen Berg hem. Vi andra ägnar oss åt Tv och spel.
En fortsatt God Jul önskar jag er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0