Gott Nytt År

Och gott slut kära vänner. Vet inte riktigt vad jag ska säga om det här året faktiskt. Mycket sjukdomar har det varit och det kan man ju vara utan så vi får hoppas att 2012 blir bättre på den fronten.

Så här såg det ut förra nyåret. Mycket snöskottande var det. Men dagens väder kan man inte klaga på, jättevackert ute.
Nyårsafton firar vi själva Conta och jag. Min förkylning vill inte ge sej och som lök på laxen har jag fått svinkoppor. Och det är inte kul, det svider och kliar något fruktansvärt. Min snälle son har i alla fall varit till apoteket och inhandlat medikamenter åt mej.
Vi hade lite födelsedagsfika för Tove idag också, men ikväll ska de ut på egna äventyr.
Apropå äventyr och ungdomar fick jag höra en jättetråkig grej igår. Tydligen har trappan till bygdegården blivit något slags tillhåll där man sitter och tjuvröker bl a. Tyvärr stannar det inte vid det utan man måste förstöra också. Så de två granar som Pelle snällt hämtade och satte upp har man vält omkull och kastat ljusslingorna. Vad blir nästa grej? Synd att man inte förstår att bygdegården tillhör alla Edsbrobor och att det finns folk som lägger ner en massa tid och ideellt arbete för att vi ska ha någonstans att samlas. Och som vanligt - VAR ÄR FÖRÄLDRARNA? Så den som ändå ska ut och gå en kväll, ta gärna en tur förbi våran "bygdis". Och det är inte bara på helgerna det händer saker. Vi hade väl också våra tillhåll på vår tid men vi förstörde i alla fall inget. Nåväl, nog om detta.

Snart kommer Toves kompisar hit och då ska det fixas och trixas innan kvällen. Tove ska bjuda på skaldjursgratäng, mums.

Ha det så gott allt folk och inga fingrar i vägen för raketer tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0