Fredag

Efter jobbet åkte jag till Norrtälje. Mötte upp min älskade make och Tove. Fixade fem julklappar på en kvart. Nytt rekord måste jag säga, men nu är jag färdig. Gud så skönt, nu kan jag koncentrera mej på mat och städning.
När vi handlat klart åkte vi till Harka där vi skulle vara barnvakt medans Katrin och Magnus åkte på julbord i Svanberga. Och hemma hos dom var det fart ska jag säga. Ett tag låg Conta på golvet med båda ungarna på sej och lekte monster. Annars var det mest Ella-show som gällde. Och så ska man sjunga "I ett hus", Imse Vimse, lilla snigel och tipp tapp sjuttioelva gånger. Däremellan får man plocka ner fröken från bord osv. Klockan åtta gav Emil upp och somnade sött medans lillasyster höll i gång till framåt halv tio. Men det gör inget när man bara lånar dem ibland. Man får ju faktiskt några kramar och pussar mellan varven.
Vi lyckades i alla fall med att titta på hjältegalan emellanåt och vilka hjältar det finns.Ingen bättre eller sämre än någon annan. Fast jag blev lite impad av den 65-åriga damen som lyckades sära på tre killar (varav en psykiskt sjuk) som höll på att slå ihjäl varann i en spårvagn i Göteborg. Alla andra tittade på eller vände ryggen till. Ingen kom till hjälp när hon vädjade om det. Man undrar förstås hur man skulle reagera själv, men förhoppningsvis gör man nånting.
När vi åkte hem ca 22.30 var det ganska halt ute, men jag är glad att vi åkte när vi gjorde för nu regnar det, så det måste i princip bli glashalt.
Nej, nu blir det en stunds vila innan morgondagen kommer med nya uppdrag. Ha de'.

Kommentarer
Postat av: Katrin

Tack snälla för hjälpen. Bra att ni bjöds på lite underhållning ;-)

2011-12-17 @ 21:30:06
URL: http://katrinpslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0