Besök och julstök

Klockan 7.05 i morse knackade det på dörren. In kliver en glad tjomme som säger: Tjena, tjena sotarn här. Att man kan vara så pigg så tidigt på morgonen. En annan har ju ett par timmars startsträcka minst.
Efter detta blev det limpbak efter ett recept som det var väldigt längesen jag provade. Tror inte jag gjort dem sen jag var dagmamma. Men bra blev de.
Sen fick jag besök av dotter och barnbarn. Vi gräddade pannkakor till lunch, men Ella tyckte mest om grädden förstås.




Eftermiddagen tillbringades med att steka ca 1 kg köttbullar.



Jag har en viss förmåga att skjuta upp saker och ting, så ikväll har äntligen julkorten blivit skrivna. Det är tydligen sista dagen att få iväg dem i morgon, vilket undgått mej förstås. Nåja, i morgon en ny dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0